Wymiary grafik w social mediach- Facebook, Instagram, LinkedIn

Zastanawiasz się, jakie wymiary powinna mieć tworzona przez Ciebie grafika, którą wykorzystasz na swoich profilach w mediach społecznościowych?

Mamy odpowiedź na Twoje pytanie!

Wymiary grafik, to bardzo ważna kwestia w momencie planowania działań w social mediach. Aby nie utracić ważnych elementów, które znajdują się na grafice, warto zapoznać się z rekomendowanymi wymiarami grafik w mediach społecznościowych.

Poniżej przedstawiamy Wam wymiary grafik dla najpopularniejszych serwisów- Facebook, Instagram oraz LinkedIn.

Facebook

Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie. Jego użytkownicy to głównie osoby prywatne, ale jego dużą część stanowią również profile firmowe. Poniżej znajdziecie najważniejsze wymiary grafik na Facebook’u.

  • zdjęcie profilowe 800×800 px lub 900×900 px
  • zdjęcie w tle 820×462 px
  • cover wydarzenia  1187×625 px
  • zdjęcie w tle na grupie 820×426 px
  • stories 900×1600 px
  • „our story” 1200×640 px
  • post poziomy 1200×900 px
  • post pionowy 1080×1350 px
  • post kwadratowy 1200×1200 px
  • oferta pracy 1200 x 628px
  • reklama karuzela 1080 x 1080px
  • reklama like page 1200×1200 px(kwadrat) lub 1200×628 px(prostokąt)
  • video 820 x 462px
  • udostępniony link 500 x 261px

Instagram

Kolejny serwis w mediach społecznościowych, który wciąż zyskuje popularność wśród firm i działalności to Instagram.

  • post kwadrat 1800 x 1800 px
  • post portret 1080 x 1350 px
  • post landscape 1080 x 608 px
  • instastories 1080 x 1920 px
  • IGTV 1920 x 1080 px

LinkedIn

LinkedIn to wciąż zyskujący popularność portal. W tym przypadku podzieliliśmy wymiary grafik na profil firmowy oraz profil prywatny.

Profil firmowy:

  • Logo: 300 x 300 px
  • Zdjęcie w tle: 1536 x 768 px (to wymiar rekomendowany, natomiast minimalny rozmiar to 1192 x 220 pikseli), maksymalny rozmiar pliku to 8 MB
  • Grafika wpisu: 1200 x 628 px. Maksymalny rozmiar pliku to 5 MB.
  • Wideo we wpisie: od 256 x 144 do 4096 x 2304 pikseli; czas trwania od 3 sekund do 10 minut,

Profil prywatny:

  • Zdjęcie profilowe: 400 x 400 px
  • Zdjęcie w tle: 1584 x 396 px
  • Grafika wpisu: 1200 x 628 px
  • Wideo we wpisie: od 256 x 144 do 4096 x 2304 px; czas trwania od 3 sekund do 10 minut,
  • Grafika w tle do artykułu: 744 x 400 px

Zarówno na profilu firmowym jak i profilu prywatnym formaty video możliwe do umieszczenia we wpisie to: ASF, FLV, MPEG-1, MPEG-4, MKV, WebM, H264/AVC, MP4, VP8, VP9, WMV2, WMV3. Natomaet rozmiar pliku powinien mieścić się w przedziale 75 kb do 5 gb.

Reklama:

  • reklama graficzna – pojedynczy obrazek: 1200 x 628 px, 
  • reklama graficzna – karuzela: 1080×1080 px (proporcje 1:1),
  • reklama graficzna – wideo: od 480 x 360 px do 1920 x 1080 px
  • baner do InMaila: 300 x 250 px
  • reklama tekstowa: 50 x 50 px
  • reklama dynamiczna: 100 x 100 px

Bardzo ważne jest, by zachowywać odpowiednie wymiary grafik, by uniknąć niepotrzebnego stresu związanego z niepasującą lub przycinającą się grafiką.

Powodzenia!

/Kamila