Dzisiaj odpowiemy sobie na bardzo ważne pytanie, jeśli chodzi o budowanie wizerunku marki oraz pozyskaniu dla niej nowych klientów. Mianowicie: dlaczego warto, aby Twoja firmowa prowadziła profil na Instagramie?
Powodów jest wiele, ale my chcemy przedstawić Wam te najbardziej wymierne dla Waszego biznesu.
Zanim jednak przejdziemy do konkretów, musicie wiedzieć, że w Polsce popularność Instagrama stale rośnie. Od 2010, czyli od roku, w którym aplikacja ta została „powołana” do życia, liczba aktywnych użytkowników w naszym kraju przekroczyła 6 milionów. Na świecie jest ich natomiast już ponad 1 miliard, co oznacza, że ponad 1/7 naszej populacji korzysta z tej aplikacji.
Opracowując strategię marketingową swojej marki, należy pamiętać, że Internauci potrzebują obecnie czegoś więcej od swojego ulubionego brandu niż kolorowy logotyp, reklama banerowa, mailing czy wielki bilboard w centrum miasta. Pokazując się im od kuchni oraz dając przestrzeń do bezpośredniego kontaktu, oraz możliwość (swobodnego) wyrażania opinii — punktujesz. Instagram może Ci w tym zbieraniu punktów bardzo łatwo i szybko pomóc.
A teraz konkrety: Dlaczego zatem warto mieć profil firmowy na IG?
☞ Pierwszym z powodów, który Wam tutaj podamy, będzie zasięg organiczny. Jest on w tym medium społecznościowym zdecydowanie łatwiejszy do osiągnięcia (100%) niż na Facebooka (3%). Co to oznacza? Na FB aktualnie praktycznie wszystkie posty, które chcemy puścić szerzej, musimy promować płatnie, na IG natomiast liczą się głównie działania wykonane przez nas „z palca”, a nie pieniądze. Algorytm Instagrama docenia każdą minutę spędzoną na działaniach w jego obrębie, każdy lajki, czy komentarz, który zostawimy pod czyimś postem i w drugą stronę. Bardzo ważne jest na nim nasze zaangażowanie.
☞ Prowadzenie konta na Instagramie daje znacznie więcej przyjemności. Instagram jest aplikacją, której użytkownicy kochają ładne zdjęcia oraz kreatywny content. Klasyczne reklamy nie mają tu racji bytu. Do publikowania treści mamy dwie opcje: feed oraz stories. Ta druga daje nam wiele możliwości na zaprezentowanie np. produktu, który chcemy sprzedać w bardzo ciekawy sposób, który nie będzie nam się od razu kojarzył z namolną reklamą. Dzięki temu Twoja firma w oczach klienta stanie się bardziej kreatywna oraz zacznie być postrzegana jako niesztampowa.
☞ Posiadając profilu firmowy na Instagramie, szybciej możesz podnieść rozpoznawalność i widoczność swojej marki, produktu, czy usług. Czytanie statystyk jest również w przypadku tego medium dużo łatwiejsze.
☞ Visual content, który wyraża więcej niż tysiące słów, czyli treści graficzne: obrazki, grafiki oraz zdjęcia, które są motywem przewodnim działań na Instagramie. Jak wynika z badań, Konsumenci mediów społecznościowych są, aż o 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniane przez nich treści, to właśnie grafiki.
/Blanka