Dlaczego Twoja firma powinna prowadzić profil na Instagramie?

Dzisiaj odpowiemy sobie na bardzo ważne pytanie, jeśli chodzi o budowanie wizerunku marki oraz pozyskaniu dla niej nowych klientów. Mianowicie: dlaczego warto, aby Twoja firmowa prowadziła profil na Instagramie?

Powodów jest wiele, ale my chcemy przedstawić Wam te najbardziej wymierne dla Waszego biznesu.

Zanim jednak przejdziemy do konkretów, musicie wiedzieć, że w Polsce popularność Instagrama stale rośnie. Od 2010, czyli od roku, w którym aplikacja ta została „powołana” do życia, liczba aktywnych użytkowników w naszym kraju przekroczyła 6 milionów. Na świecie jest ich natomiast już ponad 1 miliard, co oznacza, że ponad 1/7 naszej populacji korzysta z tej aplikacji.

Opracowując strategię marketingową swojej marki, należy pamiętać, że Internauci potrzebują obecnie czegoś więcej od swojego ulubionego brandu niż kolorowy logotyp, reklama banerowa, mailing czy wielki bilboard w centrum miasta. Pokazując się im od kuchni oraz dając przestrzeń do bezpośredniego kontaktu, oraz możliwość (swobodnego) wyrażania opinii — punktujesz. Instagram może Ci w tym zbieraniu punktów bardzo łatwo i szybko pomóc.

A teraz konkrety: Dlaczego zatem warto mieć profil firmowy na IG?

Visual content, który wyraża więcej niż tysiące słów, czyli treści graficzne: obrazki, grafiki oraz zdjęcia, które są motywem przewodnim działań na Instagramie. Jak wynika z badań, Konsumenci mediów społecznościowych są, aż o 40% bardziej skłonni wchodzić z markami w interakcję, jeśli udostępniane przez nich treści, to właśnie grafiki.

 

/Blanka